Verzendingen en terugname van goederen

Informatie over de verzending, terugzending of annulering van uw bestelling!

Lana verzendt ondertussen naar verschillende landen in Europa. We gebruiken hiervoor diverse vervoerders zoals Bpost en DpD. U heeft telkens de keuze om de goederen thuis te laten leveren, in een postpunt van Bpost of bij een afhaalpunt van DPD. Leveringen aan een postpunt of afhaalpunt zijn het goedkoopst. Vaak lukt een thuislevering niet omdat u niet aanwezig was op het moment van levering en dan moet u toch naar een afhaalpunt om dit op te halen. En het is ecologischer en zorgt voor minder verkeer.

Lana zal de bestelling zo snel mogelijk na ontvangst van de betaling verzenden. De goederen die in voorraad zijn, worden van zodra de betaling gebeurd is, binnen de 24 uren verzonden tijdens werkdagen. Indien de levering niet tijdig kan gebeuren dan nemen wij met u contact op via e-mail om duidelijke afspraken te maken.

De levering kan vertraging oplopen omdat er bv. niet voldoende bolletjes breigaren met hetzelfde kleurbad zijn. Er kan een menselijke vergissing gebeurd zijn bij het opmaken van de stock of het webshop programma kan een fout aangegeven hebben bij gelijktijdige bestelling door meerdere klanten. Wij houden u in ieder geval op de hoogte indien zich problemen voordoen.

Zoals bij elke aankoop op afstand heeft u 14 dagen bedenktijd. Indien de bestelling geannuleerd werd dan zullen wij het aankoopbedrag aan u terugstorten op het bankrekeningnummer waarmee de betaling verricht werd.

Indien de bestelling reeds verstuurd werd, dan kunt u de goederen binnen de 14 dagen terugsturen op eigen kosten. Dit geldt niet voor de modellen- en patronenboeken, tijdschriften en andere publicaties. Wegens auteursrecht op de beschrijving van de modellen en patronen kunnen deze niet teruggezonden worden.

Lana is niet aansprakelijk voor foutieve of vertraagde leveringen ten gevolge van onvolledige of foutieve adresgegevens. Indien een levering hierdoor onmogelijk blijkt dan zullen we natuurlijk contact opnemen met de klant. Zorg er dus a.u.b. voor dat de contactgegevens juist zijn.

Verzendkosten:

De verzendkosten verschillen per land en volgens de methode die u kiest, thuislevering of in een post- of afhaalpunt. We passen onze tarieven geregeld aan om ze zo goedkoop mogelijk te houden. U kunt telkens het overzicht en de prijs zien bij de afhandeling van de bestelling.

Afhaling in de winkel = extra korting van 5% op de klantenkaart of via gezinszegels. Deze korting geldt niet voor de patroonboeken en tijdschriften en voor de producten in promotie.